اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۷۱۹۸۴
  • ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد
۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های مناطق کم‌برخوردار شهر مشهد تعریف شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محله مهرآباد میزبان شماری از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد بود تا شهروندان ساکن در این محدوده بتوانند مشکلات و مسائل محله‌شان را بدون واسطه با نمایندگانشان در پارلمان شهری در میان بگذارند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این نشست که در مجتمع مهدیه مهرآباد برگزار شد، اظهار کرد: تلاش شده است که در دوره ششم شورا همه مطالبات مردمی را از طریق مسجدمحوری و شورا‌های اجتماعی محلات پیگیری کنیم. به گزارش پایگاه اینترنتی جهان‌شهر، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو بیان کرد: هدف دور ششم شورا خدمت به مردم است و این مسئله را جزو وظایف و تکالیفمان می‌دانیم و پیگیری درخواست‌های مردمی را در مساجد و با محوریت مساجد و شورا‌های اجتماعی محلات دنبال می‌کنیم. در این راستا ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی را به مناطق حاشیه شهر سوق داده‌ایم.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد بر ایجاد امکانات رفاهی در مناطق کم‌برخوردار شهر تأکید کرد و گفت: در پاسخ به درخواست‌های مردمی، سازمان اتوبوس‌رانی باید اصلاح خطوط را مدنظر قرار دهد. آنچه برای خدمت‌رسانی به مردم لازم است، تدارک می‌بینیم. علاوه بر خدمات‌دهی کیفی، تلاش می‌شود هزینه‌ای از زائران و شهروندان برای مینی‌بوس و اتوبوس دریافت نکنیم و سهم شهروندان و زائران را شهرداری پرداخت می‌کند.

پروژه‌های ۱۰ هزار میلیاردی

رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست از تعریف ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های حاشیه شهر خبر داد و گفت: از مجموع ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتباری که امسال برای پروژه‌های عمرانی شهر در آلبوم بودجه دیده شده است، ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های مناطق کم‌برخوردار شهر تعریف و اجرایی می‌شود، اما به‌دلیل وجود محرومیت‌های زیاد در این محدوده، همچنان تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم.

مجید طهوریان‌عسکری با تأکید بر اختصاص اعتبارات ویژه به این منظور، افزود: تلاشمان در کمیسیون حاشیه شهر بر آن است که شیوه خدمت و اعتبارات را به سمت مناطق کم‌برخوردار شهر سوق دهیم. از این رو بیش از ۵۰ درصد اعتبارات را به حاشیه شهر اختصاص داده‌ایم.
وی بیان کرد: طرحی در قالب اجرای پروژه‌های «زودبازده یک» پیگیری شده و پروژه‌های «زودبازده دو» نیز در دست اقدام است. درواقع در هر دوره چهارساله برای هر محله ۶۰ میلیارد تومان اختصاص دادیم که مردم به ما بگویند چه پروژه‎ای دارای اولویت است و باید انجام دهیم.

رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد ابراز امیدواری کرد که طرح‌های «زودبازده ۳ و ۴» نیز برنامه‌ریزی و اجرایی شود.
وی با تأکید بر تکمیل بنای مهدیه مهرآباد، گفت: این بنا تکمیل می‌شود و ۱۲ میلیارد تومان برایش اختصاص داده شده است و ضرورت دارد مردم، هیئت‌امنا و جوانان پای کار پیگیری‌های این پروژه بیایند.

طهوریان‌عسکری با تأکید بر بازگشایی و تملک مسیر کرامت با اختصاص اعتبار ۱۵۰ میلیاردتومانی، گفت: برای ساخت هر یک کیلومتر مترو ۲ هزارمیلیارد تومان هزینه می‌کنیم و مشهد به ۳۳ کیلومتر خط مترو نیاز دارد. برای خرید هر اتوبوس نیز ۵ تا ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و به ۲ هزار اتوبوس برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمندیم و شهروندان با پرداخت عوارضشان می‌توانند در تأمین این هزینه‌ها، شهرداری را یاری کنند.

۱۰ میلیارد تومان برای بازگشایی محور کرامت

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازگشایی محور کرامت در امسال خبر داد و گفت: برای بازگشایی این مسیر با مالکان خرد و بزرگ در این محدوده باید توافق کنیم و از ظرفیت شورا‌های اجتماعی محلات نیز به این منظور استفاده شود.

ایمان فرهمندی با بیان اینکه همه تلاشمان بر این است که فاصله بین مناطق کم‌برخوردار را با دیگرمناطق کم کنیم، افزود: مسائل موجود در حاشیه شهر یک‌روزه به وجود نیامده است که بتوان به‌سرعت آن‌ها را حل کرد. برای برطرف‌کردن مسائل در مناطق کم‌برخوردار باید اقدامات مهم انجام داد که انجام آن‌ها زمان‌بر است و با اختصاص منابع، مسائل را به سمت حل‌وفصل‌شدن پیش می‌بریم.

وی همچنین بیان کرد: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل تعریض خیابان عبادت در نظر گرفته شده است تا به محور فعال برای کنترل ترافیک تبدیل شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد همچنین درباره تعریض محور مهرآباد گفت: برای این منظور در بودجه سال آینده مبالغ خوبی اختصاص می‌یابد.

وی وضعیت ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد را به‌نسبت دیگرشهر‌های کشور مناسب دانست و اظهار کرد: متوسط عمر ناوگان اتوبوس‌رانی در مشهد ۱۰ سال است و تلاش می‌شود با ارتقای کیفیت ناوگان، رضایتمندی مردم را جلب کنیم.
فرهمندی همچنین بر جداسازی سواره‌رو از پیاده‌رو در بولوار کرامت و مهرآباد تأکید کرد و افزود: تأمین ایمنی افراد پیاده اهمیت دارد و با اختصاص اعتبارات و تملک املاک در مسیر و بازگشایی معبر، این مهم نیز محقق خواهد شد.

بازگشایی محور کرامت با مشارکت شورای اجتماعی محلات

شهردار منطقه ۵ مشهد نیز در این جلسه بر بازگشایی محور انتهای بولوار کرامت با مشارکت شورای اجتماعی محلات و تأمین اعتبار تملک تأکید کرد.

مجید وحدتی‌پور با تأکید بر پیگیری ایجاد خط تاکسی و دوچرخه بایدو به‌دنبال درخواست‌های مردمی، افزود: برای سامان‌دهی زمین واقع در حاشیه کال امیرآباد ضرورت دارد بنیاد مستضعفان پای کار بیاید و سهم سرانه شهرداری را پرداخت کند تا بتوان اقدامات بعدی را انجام داد.

وی درباره درخواست شهروندی برای ایجاد زیرگذر، توضیح داد: امسال یک‌میلیارد تومان اعتبار برای ساخت زیرگذر در نظر گرفته شده است و ایجاد زیرگذر در نقاط مورد نیاز در دست برنامه‌ریزی قرار دارد.
شهردار منطقه ۵ مشهد با اشاره به جدول‌گذاری و آسفالت بخشی از معابر محله مهرآباد، گفت: اجرای این پروژه در دیگرقسمت‌های معابر محله مهرآباد در دستورکار است. برای ساخت رمپ معلولان در زیرگذر نیز اقدام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->